Vitamina B

Familia de vitamine din complexul B este alcatuita din 8 vitamine din grupa B, fiecare dintre acestea indeplinind o functie importanta diferita in intregul corp.

B 1 Tiamina
Produce energie celulara din alimente; necesare pentru sinteza ADN-ului si ARN-ului
Cereale, cereale integrale, boabe rafinate imbogatite, cartofi, carne de porc, fructe de mare, ficat si fasole

B 2 Riboflavina
Ajuta corpul sa produca energie; afecteaza enzimele care influenteaza muschii, nervii si inima
Cereale, cereale integrale, boabe rafinate imbogatite, paine imbogatita, produse lactate, ficat si legume verzi cu frunze

B 3 Niacina
Producere de energie; ajuta la mentinerea sanatatii pielii, a sistemului nervos si a sistemului digestiv
Ficat, peste, pui, carne rosie slaba, nuci, cereale integrale, fasole uscata si boabe rafinate imbogatite

B 5 Acid pantotenic
Influenteaza cresterea si dezvoltarea normala
Se gaseste in aproape toate alimentele

B 6 Piridoxina
Ajuta la descompunerea proteinelor; ajuta la mentinerea sanatatii celulelor rosii din sange, a sistemului nervos si a partilor sistemului imunitar
Peste, ficat, porc, pui, cartofi, germeni de grau, banane si fasole uscata

B 7 Biotina
Ajuta la descompunerea proteinelor si carbohidratilor; ajuta organismul sa produca hormoni
Arahide, ficat, galbenusuri de ou, banane, ciuperci, pepene verde si grapefruit

B 8 Acid folic, folat
Ajuta celulele din corp sa produca si sa mentina ADN; important pentru producerea de celule rosii din sange
Legume verzi cu frunze, ficat, citrice, ciuperci, nuci, mazare, fasole uscata si paine de grau

Vitamina B 9 (acid folic) poate ajuta la prevenirea defectelor congenitale ale creierului si ale coloanei vertebrale, cunoscute sub numele de defecte ale tubului neural . Se recomanda ca toate femeile capabile sa ramana insarcinate sa consume 400 mcg pe zi de acid folic din alimente fortificate sau din suplimente alimentare.

B 12 Cobalamina
Joaca un rol in cresterea si dezvoltarea corpului si in functia nervilor
Oua, carne, pasari de curte, crustacee, lapte si produse lactate

Vitamina B 12 este importanta pentru functia si dezvoltarea nervilor. O deficienta poate provoca simptome precum amorteala, slabiciune, dificultati de mers, pielea ingalbenita si pierderea memoriei. Varstnicii, vegetarienii, veganii si persoanele care au suferit o interventie chirurgicala de scadere in greutate sunt expuse riscului de a dezvolta un deficit de vitamina B 12 .

Filtre active

Disponibilitate: Fara stoc

Obtineti doua vitamine B importante intr-o capsula vegetariana cu suplimentul Swanson cu acid ultra folic si vitamina B12.

Vitaminele B sunt cel mai cunoscute pentru rolul lor in sustinerea energiei sanatoase, dar replicarea sanatoasa a celulelor, metabolismul energetic si productia de ADN se bazeaza si pe vitamina B12 (cunoscuta si sub numele de cianocobalamina)

Disponibilitate: 20 In Stoc

Vitamina B12 este importanta pentru functia si dezvoltarea nervilor.
O deficienta poate provoca simptome precum amorteala, slabiciune, dificultati de mers, pielea ingalbenita si pierderea memoriei.
Varstnicii, vegetarienii, veganii si persoanele care au suferit o interventie chirurgicala de slabire sunt expuse riscului de a dezvolta un deficit de vitamina B12.